08 juli 2009

Träningsvärk...

Vilken träningsvärk man kan få bara för att man gör något som man inte brukar ha gjort på väldigt länge... Fick för mig och kände ett starkt sug efter att springa igår, trots att det ösregnade och mullrade för fullt ute. Har kanske inte sprungit på typ 5 månader eller så, men jag har hållt igång med att cykla, gå (och sprungit trappor på jobbet) så jag tyckte inte att jag skulle få så här mycket träningsvärk, men tji fick jag. I morse när jag skulle kliva upp började jag fundera på om jag var 80 år eller så, hade så ont i bra många muskler i benen... Tur att jag skulle köra lantbrevbärning idag och inte gå i stan och springa en massa trappor. Man känner sig verkligen som en gammal kärring när man inte kan gå normalt de första stegen efter man suttit en stund, så det är tur att det går över efter någon dag...



Bilden kommer från: nybyggarna.wordpress.com/2009/03/29/thunderstorm/

Inga kommentarer: