24 februari 2009

Fettisdag

Ni har väl inte missat att det är den stora dagen då det ska frossas i semlor? Själv har det bara blivit en semla på denna dag och att jag fuskade med att äta 1 igår och 1 för drygt en vecka sen. Får se om jag hittar någon wienersemla nån gång i veckan så får det bli en till. :)

För övrigt så har jag kommit hem till mig sedan jag har varit hos mina föräldrar och hälsat på i ungefär en vecka. Tack för en trevlig vecka! Blev en del skidåkning och hälsa på lite släktingar bland annat.


Foto: Marie-Louise Johansson/www.imagebank.sweden.se


Uppdatering: Här kommer en bild på Wienersemlor.



Foto: Wästgötabagarn i Mariestad

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är en Wienersemla?

myrfot sa...

Wienersemla är typ ett wienerbröd som är en bulle, men har samma fullning som en vanlig semla. riktigt gott!

Älgdräparen sa...

Det var så kul att ha dig hemma på besök. Du är välkommen tillbaka så snart du vill. Som du märkte så har vi riktiga vintrar här och ing "fuskvintrar" som ni har i "Sörlänningarnas" land