06 mars 2009

Fredagkväll

Nu är det helg igen! Ikväll har jag och ett par kompisar till mig spelat på ett möte i kyrkan som jag är med i. Gick riktigt bra faktiskt, så jag är nöjd. Men hela veckan har inte varit så rolig som den har varit ikväll. Hann jobba 1 dag, sedan fick jag magsjuka... :( Verkligen inge roligt, men nu är det äntligen över.

När man ändå är förpassad till soffan ett par dagar så får man väl göra nåt vettigt med tiden, så jag planerade i stora drag vad jag ska hitta på, på min balkong i sommar (se skiss)... Med tanke på att jag i princip aldrig äter mat på den (ifall det är bra väder brukar jag och mina kompisar ofta fara ut på sjön, eller nåt annat ställe och ta med oss mat) utan bara fikar eller bara slöar på den, så tycker jag att jag kan skippa bordet och stolarna och satsa på en trevlig bänk för att få lite mer utrymme.
Har jordgubbar som redan har börjat få lite nya skott i en stor kruka och gräslö i en lite mindre kruka sedan tidigare. Sedan tänkte jag försöka mig på att odla klematis (har aldrig odlat det förut, men det ska nog funka) så att den klättrar upp för ett armeringjärn på den annars trista väggen. I den sista krukan har jag inte bestämt mig helt och hållet vad jag vill ha, nåt förslag? Det får gärna vara ettåringar så att jag kan byta ut de ibland. Balkongen är förresten mot väster. Bänken som jag funderar på är Ikea PS Rasken. Har inte bestämt mig än om det blir den, men vi får se...
Trevlig helg!!

Inga kommentarer: