11 augusti 2009

ojojoj

Har haft en jätterolig, trevlig vecka i Tämta (mellan Borås och Vårgårda) på scoutläger, men det var skönt som vanligt att komma hem och sova i min egna säng och inte måste gå 250m för att komma till en bajamaja (som varit på u2 konsert i götet och skulle tillbaka dit för att vara på madonnas konsert...). Har haft tur med vädret med undantag från i måndags då det öste ner mer eller mindre hela dagen, men det var snabbt glömt hos scouterna...

Jag har även haft en privat mejlkollare under veckan då det inte fanns tillgång till datorer på lägret som kollat min mejl efter ett brev från studera, vilket kom i tis med det glada beskedet att jag blivit antagen till förskollärareprogrammet med inriktning naturkunskap i vardagen. :) Nu vet jag vad jag gör i 3,5 år framöver...

Något annat som inte är riktigt lika roligt var idag när jag och en kompis spelade tennis och jag skulle springa efter en boll, men huvudet var lite snabbare än bena vilket resulterade i att jag ramlade på asfalten och fick skrubbsår på utsidan och ett jack/hål i underläppen på insidan som sedan fick sys med 2 stygn av tandläkaren. Tänderna klarade sig riktigt bra med tanke på omständigheterna och är bara väldigt ömma. Känns som man har världens största underläpp för tillfället...

1 kommentar:

Catrin sa...

Stackare - men ett stort GRATTIS till att du kom in på utbildningen!!!