16 oktober 2010

Varför har en del saker ha en benägenhet att gå sönder ungefär samtidigt för mig... Stereon/dvdn min har inte kunnat läsa dvd-skivor så bra under en period, men nu ville den inte alls vara med. Eftersom datorn också är kopplad till den så tyckte jag att det var onödigt att bara slänga ut den på en gång eftersom det forfarande gick bra att spela upp från datorn på den, så då flyttade jag ner spelaren till ett hyllplan i tv-bänken. Men det ville inte den alls, displayen var död och spelaren var knäppare än vanligt. Så nu fungerar den som press till mitt herbarium istället. :)

Fick lämna in bilen min i torsdags som inte gick så bra förra veckan, vilket visade vara EGR-ventilen som hade sotat igen. Det säger väl inte mig så där jättemycke, men det har något med avgaserna att göra. Antingen så köper de en ny sån ventil för närmare 2 papp eller så gör de ren den för några kronor. Valet var inte så svårt för en student som mig... Skönt iaf att det inte var något allvarligare problem som skulle bli mycket kostsamt.

Hoppas att jag får en vecka med mer tur till veckan!

Inga kommentarer: