20 oktober 2010

Ibland har jag flyt :)

Igår ringde de från skolan där jag lämnat in bilen min och sa att den var färdig. Jag frågade hur mycket det skulle kosta eftersom jag inte fått reda på det, bara att det skulle bli billigt efter att jag bestämt att de skulle göra ren EGR-ventilen istället för att köpa en ny. Då sa han att det inte skulle kosta något!! Trodde nästan att han skämtade först, men han var helt allvarlig, eleverna hade fått ett bra lärtillfälle och det var i inga materialkostnader att tala om. Kan väl lugnt säga att jag blev glad!! :) Kändes konstigt att det inte skulle kosta något alls, så jag tog och bakade ett par kladdkakor åt de som tack för hjälpen, vilka de blev glad över (iaf läraren som jag lämnade de till). Det är coolt hur saker som jag trott ska kosta en massa pengar för en vecka sen kan vända sig till att inte kosta någonting alls.

Ikväll ska det börja planeras för den årliga julkonserten i kyrkan. Lyssnat på jullåtar har jag gjort ett tag nu och skyller på att jag måste få förslag inför julkonserten, men jag tycker också att det är väldigt mysigt att lyssna på jullåtar, tända några ljus, kanske pyssla lite (men det har blivit mest plugg)... Ser fram mot när man kan börja julpynta, julbaka lite lagomt. Jag har några tankar om låtar, lite annat runt omkring konserten, men det ska bli kul att höra de andras tankar...Tror att det kan bli minst lika bra som de andra åren. Själva konserten kommer att äga rum den 11 december framåt kvällssidan (tid är inte bestämd än), så kom gärna och lyssna!

Längtar tills det börjar bli lite vitt på marken... Här kommer en bild från ett par år sedan.

Inga kommentarer: