15 april 2011

Vår

Våren kommer med stormsteg nu. Snön är borta sedan länge, sommardäcken sitter på bilen som är vårstädad, rabarberna börjar kika fram i krukan på balkongen, panséerna som jag sådde i vinter finns i balkonglådan och är cirka åtta centimeter höga just, balkongmöbler(PS vågö) och kuddar, pläd till balkongen är shoppade... Var in en snabbis på hemtex i veckan nu och hittade ett par stora kuddar till rea-pris som passar på min balkong. Ville inte släpa de till frisören så därför la jag undan de för att köpa ut de på vägen hem eftersom jag skulle hinna det. När jag då kom fick jag reda på att dan efter skulle de ha halva priset på alla reapriser , men eftersom jag kom en halvtimma innan de stängde för dagen fick jag också halva reapriset. 98kr för ett par stora (60*60cm) kuddar tycker jag var väldigt bra pris jämfört med 600kr som jag skulle fått betala vid ordinarie pris.

Inga kommentarer: