01 juli 2011

Gillar försäkringsbolag

Vet inte hur många gånger som jag tyckt att det känns drygt att betala in en massa pengar på försäkringar hit och dit, men de är riktigt bra att ha ibland. Tappade ju som sagt min telefon i vattnet häromdan och har väl inte haft någon större förhoppning om att få ut så mycket på försäkringen, möjligen en tusenlapp typ. Ringde försäkringsbolaget igår och berättade som det var och då sa hon jag pratade med att eftersom telefonen inte är ett år gammal än så räknas den som ny, vilket leder till att de ersätter den med en ny likadan och jag behöver bara betala självrisken... Var tvungen att fråga henne några gånger om det verkligen var så och det inte var några andra kostnader som jag skulle behöva betala, men det var bara självrisken jag ska stå för så ersätter de den gamla med en ny. Det kändes för bra för att vara sant, men ibland ska man väl ha tur i oturen också. Var runt på stan och kollade in i de affärer som säljer iphones, men ingen av de hade någon hemma som var olåst, eller bunden till den operatör  jag har, så då fick det bli att beställa en från nätet istället och hoppas att det går fortare än om affärerna hade beställt. På tisdag kan jag som tidigast hämta ut min nya iphone. :)

Skönt att det äntligen är semester nu! Har väntat, längtat grymt mycket till att få vara ledig tre veckor i sträck. Har inte hänt sedan jag tog studenten för ett antal år sedan, så det är hög tid för lite sammanhängande ledighet tycker jag även fast jag inte får betalt för de här dagarna. Kanske bra att vara utan telefon några dagar så jag tar och slöar ner mig och återhämtar mig så här i början? Åtminstone blir jag inte väckt av någon av cheferna mina som ringer och frågar om jag kan komma och jobba vid sju-tiden på morgonen, vilket är grymt skönt!

Inga kommentarer: