29 juni 2011

Förfärligt onödigt...

... att tappa phonen i sjön när jag skulle klä på mig efter ett bad i eftermiddag. Hade lagt den i ryggsäcken med alla kläder och prylar jag hade med mig till stranden och när jag drar upp tröjan så far phonen också ur och plupp ner i vattnet. Inte djupt, inte länge, inte kallt i vattnet, men svart var displayen ändå, är fortfarande. Visst, det är bara ett materiell ting som går att ersätta med en ny, men jag blir så arg på mig själv för att jag inte var mer aktsam. Jag är ju trots allt en "fattig student" som inte har obegränsade tillgångar. Försöker med olika upplivningsförsök genom att ha låtit den ligga i okokt ris, men nu ligger den i ugnen på svag värme. Får se om det kan lyckas eller inte...
Var och provade synen igår också och fick med mig några par glasögonbågar hem för att prova, men jag blir inte ett dugg sugen att köpa några glasögon nu när jag (förmodligen) måste köpa ny telefon. Har ju ändå linser vilket jag använder mest.
Varför ska dagar som börjar så trevligt, lättsamt sluta så här?

Inga kommentarer: