06 november 2009

Äntligen helg!!

För första gången sedan jag började plugga i höst tror jag nästan inte att jag haft en hel helg utan något pluggande i huvudtaget (iaf inte som jag märk av något nämnvärt...), men idag 10,55 tog jag helg iom att kursen som jag läst tog slut då. Känns riktigt skönt, för den här kursen har det varit ett så konstigt upplägg på så man har haft uppgifter att göra mer eller mindre alla dygnets vakna timmar... Sedan så har uppgifterna ändrats eftersom vi haft de, ibland till det bättre, ibland till det sämre tyvärr...Men nu är den kursen avslutad och de uppgifter som jag har fått tillbaka så här långt är jag godkänd på. :) Det är nästan så att jag blir lite rastlös och inte vet vad jag ska göra, men jag kan lova att det kommer hända massa skoj i helgen även fast inget är planerat än... :)

Vad har jag då gjort hittills i helgen? Först så belv jag bjuden på fransk chokladkaka av en kompis likväl scoutledare. Sedan skulle hon jobba och en kompis som är mammaledig med sin lilla 1 mån tjej brukar passa på att gå ut och gå en sväng strax efter lunch när det är dags för henne att sova, så det vart alldeles lagomt med en promenad med de till stan där det mest kollades runt hur stan såg ut idag (märks att man inte är på stan allt för ofta då det var lite ombyggt och nyöppnat på några ställen)... Jag hann komma hem en sväng efter det, men sen bar det av till ett utav elljusspåren i stan med en kompis där vi satte rekord för i höst med att springa 5km... :) Riktigt skönt att springa idag fast än det var lite regn och rugg i luften, så nu känns det riktigt skönt med en slapp kväll hemma i lugn och ro.

1 kommentar:

Catrin sa...

Man uppskattar ledigheten mycket när man inte har varit ledig på ett tag! Jag och Calle hade en toppenhelg i helgen - nästan så att man har glömt bort hur effektiv man faktiskt kan vara om man inte har Charlie med sig. Men vi saknade honom samtidigt när han var hos farmor och farfar....