13 november 2009

Gardinen är färdig

När det inte var nån som anmälde sig frivilligt att ta på sig att sy en gardin till mitt kök så fick jag ta det i egna händer... Kan ju inte säga att det var så mycket vånda och ve för att sy en när jag väl hittade typ och öljetter, snarare en orsak till lite pluggpaus på gott och ont... Gick faktiskt lite fortare än vad jag trodde. Nålade upp och klippte till den i onsdags kväll, tänkte att sy kunde jag göra till helgen så har jag nåt roligt att se fram emot. Men när jag pratade med en kompis senare på kvällen så erbjöd sig hon att låna ut sin symaskin när som helst och igår när jag kanske inte hade allt för stor lust att plugga så drog jag iväg till henne och satte mig och sydde runt hela gardinkappan, bara för att få det gjort. Sen blev det lite plugg, men pysselnerven var inte nog stimulerad och sneglade allt för ofta på påsen som stod en bit från skrivbordet med gardinen i. Sagt och gjort började jag läsa instruktionerna hur man göra för att sätta på öljetter då jag aldrig har gjort det förut, men det var inte så svårt som många andra jag hört tycker att det är... Måste vara en naturbegåvning på sånt här... ;) Blev nöjd med resultatet så länge jag inte sätter näsan i gardinen och granskar sömmarna, men på håll ser den helt okej ut...
Lägger upp bilder snart på hur det vart, men nu hinner jag inte för jag ska iväg och äta lunch och se på filmen "på andra sidan häcken" med en kompis och hennes pojkar på 5 och 1 år. 5 åringen har väntat hela veckan på att det ska bli fredag och jag ska komma... :)

Uppdatering:
Nu kommer några bilder... Nån mer blomma ska till fönstret, men vi får se om jag fixar det innan adventsljusstaken ska upp eller inte...




Inga kommentarer: