22 november 2009

Vad har jag gett mig in på?

Jag och och en kompis som är ute och försöker springa 2 gånger i veckan för att hålla igång. Vi satt idag på kyrkfikat och skröt lite om att vi nu är uppe i 5km varje pass. Då kom en annan i kyrkan som har sprungit göteborgsvarvet och cyklat vätternrundan ett flertal tillfällen och satte sig vi samma bord som oss och hörde att vi pratade om träning. Han frågade om vi hade något speciellt mål med det hela och då sa min löpkompis att hon har sedan lång tid tillbaka en dröm om att springa göteborgsvarvet någon gång... Jag har enda sedan vi börjat springa kommit fram till att 21km är på tok för långt att springa, men att vi kanske kunde köra nåt millopp framåt sommaren, typ fått igenom det... Men nu vart det kört, han pratade på om hur härligt det är att springa gtbvarvet och att det borde vi klara om redan tränade. Han tyckte också att vi kunde fara ner med han och hans fru som också brukar springa gtbvarvet i deras bil, för det är ju alltid lättare att vara med några som sprungit som vet vart man hämtar nummerlappar och sånt som man måste fixa... så nu går det inte att dra sig ur... :( men 2010 blir det inte för nu är det redan fullt, får bli 2011 (om det nu komms ihåg... ;) ) Vi får väl se hur det hela slutar, kanske satsa på en löpkarriär, eller inte...

3 kommentarer:

Catrin sa...

Det är klart att du måste ha ett mål med din träning! ;-) Jag gör ju mitt yttersta för att befolka världen, så då kan väl du jogga Göteborgsvarvet om två år?! :-)

myrfot sa...

Jorden är redan överbefolkad... ;) så 8 veckor efter när nästa har kommit är det du som börjar löpträna så du kan springa göteborgsvarvet med oss... ska jag anmäla dig också när vi anmäler oss? Som sporre...

Catrin sa...

Du är rolig du! Låt mig tänka på saken och testa att jogga mig igenom ett Vårrus innan du anmäler mig... Vill du verkligen riskera att bli slagen av din storasyster?! ;-)