10 oktober 2009

Drygt 2 månader kvar till jul...

Känns som att tiden går så fort nu för tiden. Snart så är det dags att plocka fram adventljusstaker och julpynt som gör det mysigt när mörkret kommer. Känns inte som att det var så länge sedan man hade allt julpynt framme, men det är ju ändå 10 månader sedan. Det känns inte som att det inte var speciellt länge sedan jag flyttade till min nuvarande lägenhet, men hit flyttade jag i juni 2007. Lite har allt hänt sedan jag flyttade in och det känns skönt. Har blivit ny färg på många utav väggarna och några utav de ska få ännu mer ny färg igen. De rum som inte har fått nån ny färg än är köket och badrummet. Badrummet är kaklat så det kommer inte att få någon ny färg utav mig iaf. Bor ju trots allt i en hyresrätt och tänker inte lägga ner hela mitt liv i en lägenhet då min dröm är att få bo i ett hus med trevlig utsikt. Köket då, där har jag några olika planer på hur jag ska göra, men det är ju så svårt att bestämma vilket alternativ som är bäst... Säg gärna till om du har nåt förslag på färgsättning/inredning. Hallen är det rum som jag målade om i höstas, men kommer att målas om utav hyresvärden efter nyår då det har gått 10 år eller så sedan de målade om där senast. Känns spännande, har inte riktigt bestämt mig fullständigt hur jag vill ha de, men det är ganska nära, hittade en snygg tapet som jag vill ha som fondvägg. Avslöjar mer när jag får reda på om jag får ha det så eller inte... ;) Vardagsrummet/sovalkoven/kontoret vart ommålat i vintras, ligger några bilder på det, men det på det kan komma några fler när jag hunnit, orkat tagit undan all tvätt och annat som ligger och skräpar...
Är bara tvungen att visa en bild på en utav mina 3 orikdéer som snart kommer att blomma, igen :)






Inga kommentarer: