24 maj 2011

Trallalalala...


När en mast som var nere orsakar att jag inte får något internet måste jag väl få göra något annat än plugga? Typ fara till en bygghandel och köpa trallvirke. Har flera somrar tänkt bygga trätrall på min balkong, men av diverse orsaker har det inte blivit av.
Har varit inne på att köpa färdiga plattor och lägga förf enkelhetens skull, men eftersom det inte är riktigt räta vinklar på min balkong skulle jag ha vart tvungen att såga i de. Dessutom tycker jag det ser lätt plottrigt ut med alla småbräder som de ofta består av. Priset har heller inte varit på min sida.
Har även kollat på olika gräsmattor i diverse olika material. Kan va riktigt coolt, men de billiga (min prisklass) ser inte allt för fagra ut. Man måste vara beredd att lägga ut en hel del pengar om man vill ha ett hyffsat konstgräs.
Därför blev det lösvirke för mig. Eftersom det var en kampanj på den dimensionen jag ville ha tyckte jag inte att jag behövde tveka längre. Och iom internetavbrottet tyckte jag att jag kunde iaf fara och köpa virket så har jag det hemma när andan faller på och tid finns att börja bygga. Sagt och gjort for jag iväg och köpte brädorna, lastade, körde hem. Att de inte skulle gå in i hissen hade typ vem som helst räknat ut, men det skulle väl kunna gå att ta de i trapphuset? I trapphuset gick det bra, annat var det när de skulle in i lägenheten... Då var de 20cm för långa för att kunna komma in. Gillar inte vinklar när jag bär långa saker. så det var bara till ta ut snickarbänken och börja såga brädorna i lagoma bitar som skulle passa bra på balkongen... Det går förbi en del folk under tiden man står och sågar alla brädorna kan jag lova. En del kollar knappt vad man gör, medan andra kollar och funderar om man blivit lite knäpp...
Hur som haver, nu är alla bitarna färdigsågade och några fastdragna med en skruv (batteriet tog slut...). Internet funkar igen, så det får bli paus i snickrandet och fortsätta plugga hela kvällen, hur tråkigt det än är att plugga inför en tenta jag helst inte vill ha... BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: