10 juni 2011

Sommarlov!! :)

Nu är det sommarlov för mig om man nu kan ha det när man pluggar på universitet... Lämnade in sista skrivuppgiften i tisdags eftermiddag och har sedan dess haft i mitt tycke sommarlov även fast jag inte fått alla mina uppgifter bedömda än. Tentan jag gjorde för ett tag sen har jag fått reda på svaret på en av de två delarna, GODKÄND. Kändes skönt eftersom det var den delen som jag var mest orolig för att behöva göra om. Nu är det bara att vänta på att de ska rätta färdigt den andra delen också och att det är samma betyg på den också.

Vad ska man hitta på under sommalovet då? Jo, för min del blir det mycket jobb vilket börjar redan på måndag, men även min första riktiga semester (om man nu kan kalla det för semester när man inte får betalt för de veckorna) sedan jag tog studenten. I drygt tre veckor ska jag vara ledig mitt i juli och bara ha det skönt! :) Känns helt underbart att inte behöva jobba hela sommaren igen. Ska fara hem till mamma och pappa typ en vecka och till en kompis sommarstuga ett par dagar är det som är inplanerat hittills, men det lär hittas på fler grejer att göra. Skönt att inte heller ha hela ledigheten uppbokad än också så att jag kan ta dan lite som det kommer.

Tänkte en stund att jag skulle gå ner på stan och kolla på studenterna, men nu börjar det regna igen så vi får se hur det blir med det. Känner ingen speciellt väl som tar studenten i år, men det kan kanske va trevligt att se lite hur det går till här i stan när de går ut vilket jag inte vart med på än även fast jag bott här några år nu...

Inga kommentarer: