02 juni 2011

Röd dag borde vara pluggfri...

En som jobbar på ett "vanligt" heltidsjobb (8-17 varje mån-fre) är ju ledig både lördag och söndag och alla andra röda dagar på året. Då borde ju jag också som student som pluggar heltid vara ledig varje helgdag? Har suttit och pluggat ordentligt på förmiddan nu för att få undan en uppgift som ska in på onsdag. Har kanske skrivit hela nu, men den får ligga och mogna på sig över helgen tycker jag. För inte kan jag plugga i helgen (förutom obligatorisk examination i morgon) när jag får besök av äldsta syrran med busfrön... Har tid på mig på tisdag att fixa till det sista och sedan lämna in den. Nu är det hög tid att fixa i ordning lite i lägenheten innan "vilddjuren" kommer. :)
Nedan är en bild på en blomma som jag såg nu i veckan på Kinnekulle med skolan, det är bara att gissa vad det är för någon, jag vet svaret... :)

3 kommentarer:

Älgdräparen sa...

Guckesko ?

Julia sa...

Jag säger som pappa (fast med u i stället för e ;) ). Guckusko är det!

myrfot sa...

Japp, gukusko är det, Såg även orkidéer som majnycklar, johannesnycklar och tvåblad.